Program Přehraj přehrává na šachovnici programu Přehrávání partie, zapsané v moderní mezinárodní notaci. Soubory takových partií jsou textové; jejich jména jsou *.pgn . Příklad takového zápisu je na tomto obrázku:
Zápis nemusí obsahovat úvodní data a může začínat přímo tahy. Instalace programu Přehraj (spolu s Velký a Přehrávání) obsahuje vzorové soubory, převzaté stejně jako text na obrázku z velkých souborů popsaných zde v nápovědě programu Velký.
V programu Přehraj tlačítko 'Nový' nebo nahrání programu vyvolá obvyklý dialog otevření souboru a pak převede šachovnici do základního stavu. To je uvedeno i ve vysvětlivce (tool-tip), která se zobrazí nad tím tlačítkem, přesunete-li na ně kurzor myši. Opakovanými stisky tlačítka 'Táhni' se partie přehrává. Prvky lze ovládat také klávesnicí, a to stiskem Alt a zároveň podtrženého písmena názvu prvku; např. můžete rychle přehrát část partie držením Alt+t, s využitím opakování klávesnice.
Program můžete ovládat zkusmo, všechny výjimky z normálního běhu i ukončení partie jsou oznamovány hláškami (MsgBox). Můžete také kdykoliv začít dohrávat zobrazovanou partii sami: stačí v Přehrávání klepnutím do Úpravy...Lidé obě strany tu volbu zrušit. Můžete využívat i vracení tahů Úpravy...Zpět tah a Obnov tah, pro něž jsou v Přehrávání určeny klávesy Backspace a Enter (pokud však chcete pokračovat s přehráváním programem Přehraj, musíte se vrátit k původnímu číslu tahu obou hráčů a znovu zapnout Úpravy...Lidé obě strany). Můžete také využívat všechny další možnosti Přehrávání, např. obrácení šachovnice Strana...Obráceně, nebo dohrání partie jen počítačem Volby...Počítač obě strany.
Program si pamatuje polohu svého okna i polohu okna programu Přehrávání (pokud jste vykonali aspoň jeden tah a okna nejsou příliš vně stínítka displeje). Tyto polohy se pak obnoví při dalším spuštění programu. (Program nelze pustit dvakrát, ani ho nelze pustit současně s programem Velký; lze ho však pustit současně s jinojazyčnou verzí Přehraj nebo Velký. To byste mohli použít, potřebujete-li častěji srovnávat rozestavení figur, místo Alt+PrintScreen a zkopírování do nějakého programu malování. Bezpečně a rychle se malý rozdíl obrazu pozná tím, že se okna obou obrazů umístí do stejné polohy a při jejich přepínání myší na systémové liště všechy shodné části zdánlivě stojí, zatímco ty odlišné se hýbou.)
Program si také pamatuje poslední použitý soubor a jeho adresář a při příštím puštění ho nabídne.
Program se ukončí obvyklým způsobem, buď klepnutím myší do křížku v jeho pravém horním rohu, nebo (je-li aktivní pro klávesnici) klávesnicí Alt+F4.