Tah: klepněte levým tlačítkem myši nejprve na figuru a pak na pole, kam má táhnout. Bez myši, zejména na notebooku, použijte šipky klávesnice k pohybu kurzoru po šachovnici a mezerník místo tlačítka myši. Klávesnicí lze také vložit tah po stisku F2; v dialogu vložte tah ve tvaru např. "e2e4" (bez uvozovek). Rošáda se zapisuje "o-o", rošáda na straně dámy "o-o-o". Pro proměnu pěšce na poslední řadě vložte tah následovaný písmenem anglického názvu figury, v níž se má proměnit. (q pro dámu (queen), r pro věž (rook), b pro střelce (bishop), n pro jezdce (knight).) Svůj připravovaný tah zrušíte druhým klepnutím na výchozí pole.
Nová partie nebo otevření uložené či zapsané partie obnoví všechna výchozí nastavení.
Když si počítač připravuje tah, můžete ho přimět táhnout bez dalšího výpočtu stiskem Break (nebo volbou položky nabídky kromě Nápověda...Index a Nápověda...O programu Přehrávání).
Počítač se rozhoduje podle svého zbývajícího času, kdy má přerušit rozhodování o tahu. (Meze se nastavují volbou Výkon...Časy..., viz též Hodiny.) Pozor, když otevřete hru, čekáte a potom stisknete třeba Tab (Strana...Přepni); počítač může zjistit, že jeho čas pro první tah je už spotřebován a táhnout okamžitě, většinou nevýhodně.
Partii popsanou ve zjednodušené notaci (např. "27.Vf2 h5") můžete dobře vložit po volbě Úpravy...Lidé obě strany pomocí tahů myší nebo klávesnicí. V opačném případě ji můžete zapsat předem textovým editorem, jak je popsáno u Soubor...Otevři Knihovnu.
Pomoc při řešení šachových úloh: je-li potřebí stiskněte Tab (Strana...Přepni), zvolte Úpravy...Postav pozici, Hotovo, Výkon...Časy (meze) a případně Soubor...Ulož. Je-li první tah součástí úlohy, můžete (jen) pro něj zvolit Úpravy...Lidé obě strany. Zkuste svůj navrhovaný tah. Pokračovat můžete prostřednictvím Volby...Počítač obě strany, postupnými stisky Tab nebo svými tahy. Můžete opakovaně použít Úpravy...Zpět tah (Backspace) a Úpravy...Obnov tah (Return tj. Enter).
Program zobrazuje číslo tahu i po Úpravy...Zpět tah a Obnov tah.
Program je určen hlavně pro hru, nikoliv pro ukládání partií. Proto nevaruje, když partie není uložena a má být zrušena volbou Soubor...Nová partie, Soubor...Otevři, Soubor...Otevři Knihovnu nebo ukončením programu. Program připojuje hvězdičku '*' k titulku okna, když soubor nemůže být uložen pod stejným jménem beze změny (nerespektuje přitom změnu zbývajících časů).
Index