From: Tomas.peceny [mailto:
Sent: Wednesday, September 26, 2012 4:15 AM
To: přírodovědec2;
Martin
Soukup
Subject: IZIP, kruhy v obilí
Nazdar
přírodovědče2 a Martine,
prosím vás oba, abyste se podívali na to, co dělám kolem IZIP.
Přírodovědče2
, Tebe se týká hodně ten můj nepodařený pokus návrhu pro generálního
ředitele IZIP. Proto jsem Ti včera (vlastně už předevčírem) zavolal ten klíčový
údaj o skutečné ceně systému IZIP pro každého klienta. Byl bys tam šel, kdyby
Tě pan ředitel pozval?
Hlavně Martine, ale přírodovědci2 jsem snad ten Tvůj odkaz na příslušnou stránku
o kruzích v obilí poslal. Nepamatuji se, jestli jsme při tom uvažovali možnost
použití padákových kluzáků. Já jsem si teď totiž uvědomil, že to položené obilí
by asi stačilo na start motorového typu; na Rané mne překvapilo, jak malý hluk
ty motory s tlačnou vrtulí dělají. Takže ta "mimozemská" záhada má i
takovéhle pozemské řešení.
Zdraví a pohodu,
Tom
From: Tomas.peceny [mailto:
Sent: Wednesday, July 04, 2012 7:40 AM
To: Martin
Soukup
Subject: RE: Ovládání
Nazdar
Martine,
o věcném základu takového tématu je těžko vynést konkrétní soud. Pramen (Cibulka, viz i
v */)
se opakovaně pokouší získat pozornost za každou cenu. Levičácká PRopaganda, jejímž je významným reprezentantem, soustavně
používá k rozvracení důvěry ve společnosti i takovou mnohost
lživých nebo aspoň seriozně neověřitelných tvrzení a klamavých náznaků, že
jejich ověřování by zabralo člověku všechen čas (**/).
Proto Tě prosím podobně jako důchodce1:
zveřejněme na těch mých stránkách jen to, na potřebě zveřejnění čeho se
shodneme. V tom smyslu ten Tvůj dopis pro zveřejnění také upravuji,
Dík,
Tom
From: Martin
Soukup
Sent: Monday, July 02, 2012 7:53 PM
To: 'Tomas.peceny'
Subject: Ovládání
Ahoj
Tomáši..
Co si o tom
myslíš?
{odkaz
na Cibulkovy vize o ohrožení světové demokracie spiknutím velmocí k ovládnutí
světa prostřednictvím řízení chování lidí na dálku}
děkuji za
tvůj názor
Martin
{Toto
cestou děkuju Martinovi i za ten odkaz na www.ac24.cz
, ten pramen jsem neznal.
Tomu
duchovnímu jsem napsal (s kopií Martinovi)
přeposílám Vám jako duchovnímu Unitářů jednu výměnu dopisů, kterou se také
chystám zveřejnit v rubrice korespondence Názory jiných
lidí na těch svých stránkách.
Posílám Vám ji pro zajímavost – Martin je jediný člověk, který se po sametovce zřekl slibného a dobře vydělávajícího postavení
pro své společenské přesvědčení a kterého znám osobně. A také proto, že
projevil přání být ve spojení s někým z Unitářů a spojovat další lidi
v úsilí o lepší společnost. (Na Martinovi nechávám šíření k těm
dalším lidem, které zřejmě v takových věcech oslovuje, výslovně mu přitom
doporučuji {...}.) S Martinem jsme si
povídali o mé oblíbené knize Sommerset Maugham: The razor's
edge – Na ostří nože. Autorských a patentových práv
se týká také zveřejněná korespondence s profesorem
Ulbrichem .
a
Ten článek reagující na Mooreheada ještě pořád nemám
("nejsou lidi"), Martina by asi zajímal; ještě že jste tenkrát mou
reakci v Unitářských listech zveřejnili sami.
; tímto
mu děkuji za odpověď. S tím článkem váhám asi ještě z jednoho důvodu: uvádím
v něm sexuální poklesek hlasatele potřeby takového naprostého
společenského přerodu v souvislosti s tím, co hlásá; a to, že jsem si předtím,
než jsem se o tom poklesku dozvěděl, říkal o tom hlasateli, že 'je vadnej'. To by byl podpásový
argument, kdyby to jeho hlásání nebylo právě o morálce. To jsem si uvědomil
včera nad Formanovým filmem 'Lid versus Larry Flint',
v němž je na závěr zdůrazněno i, že jeden hlasitý bojovník za sexuální morálku
byl pak (od?)souzen za finanční delikt. Tohle se týká politických úvah se slovy
'výběr
kandidátů' v
odkazu výsledek
referenda a u slova 'právníci' a trochu i u slov 'ochránit děti' v článku jak zacházet
s trhem a jinak v článku u sv. Václava
17. listopadu 2010 u slova 'prudérní'.
Martina jsem poprosil, aby si přečetl můj
článek jak jsem
sežral PR propagandu,
Tomáš Pečený 19.2.12}
From:
Sent: Wednesday, February 15, 2012 12:41 PM
To: Martin
Soukup
Subject: RE: Toť zajímavý
článek:-)
Nazdar
Martine,
dík, i za ty další odkazy. Ten
článek je o tom, čehož pokračování jsem napsal i Tobě. Teď musím dělat do
práce, ale co nejdřív využiju Tvou laskavou nabídku
zveřejnění, pak to tam budeš i Ty mít přehledně. Teď jen stručně: Psal jsem
řadě lidí, i těm Pirátům
'
dovoluji si Vás upozornit na druhou asi polovinu svého článku (nejen) piráti (teď Tobě dodávám, že na
celý ten článek, mj. od slov 'kolem protestů' a hodně u slova 'únor') a na odstavec se slovy 'lidové veto' článku Smířlivější
pohled na referendum. To 'lidové veto' se mi líbí. Ten 'tržní
komunizmus' ukazuje extrapolací, co by podle mne bylo zapotřebí, kdyby se měla
zachovat anonymita Internetu. Sice by neměl tu zásadní chybu, o které je otázka všem
levicovým , ale byl by ovšem zase totalitní.
'
.
Nad to by
se hodil i obvyklý nadtitul 'Ukázalo se, že byly i odpovědí na článek Štěpán Kotrba: "Ten systém je
mrtev, ale ještě o tom neví" '.
Zdraví a
pohodu,
Tom
From: Martin
Soukup
Sent: Wednesday, February 15, 2012 11:51 AM
To: '
Subject: Toť zajímavý
článek:-)
http://blisty.cz/art/62286.html
{hláška kontroly antivirem,
i v předchozích}
From: Martin
Soukup
Sent: Wednesday, February 15, 2012 10:51 AM
To: '
Subject: Maugham - další dílo
{...}
From: Martin
Soukup
Sent: Wednesday, February 15, 2012 10:49 AM
To: '
Subject: Na ostří nože
{...}
From: Martin
Soukup
Sent: Wednesday, February 15, 2012 12:50 AM
To: '
Subject: RE: anonymita Internetu;
'tržní komunizmus'?
Ahoj,
ještě jednou..
Pokud
budeš chtít z tohoto mého dopisu a tak i z dopisů následujících
cokoliv zveřejnit, učiň tak. Máš k tomu moje svolení, pod jednou podmínkou Nebude nic
vytečkováno z těla příspěvku a text bude uveden "tak jak je“ i
s mým plným jménem „Martin Soukup“ Přeji si to tak, protože si za svým
slovem naplno stojím a jsem si vědom všeho, co je schopno způsobit. U mě
autocenzura funguje. Text je promyšlený celek a žádná část by neměla být
vytrhávána z kontextu ostatních částí. Ztratil by svou sílu a smysl. Co se Unitářů týká,
už dlouho se zabývám otázkou zapojit se nějakým způsobem do jejich hnutí. Zatím
jsem ale neměl pádný důvod tak učinit. Za předání ti jen poděkuji. Ale na
oplátku bych rád věděl, komu konkrétně byl můj text předán. Rád bych dostál
tomu, že mám ve svém životě také spojovat lidi, co by se jinak nepotkali. Vím,
že jsou mé ideály mnohdy přehnané, ale od toho to jsou ideály. Vím také, že tu
už mnohé bylo. Ale pořád si říkám, že to má cenu to zkoušet a věřit, že
tentokrát lidstvo už dostatečně dospělo, nebo už je dostatečně rozzlobené, aby
situace převibrovala skokově do další fáze vývoje.
Co
se mé "politiky" v textu týká, měl sem na mysli „současnou
politickou scénu" ne politiku jako takovou, teď když to čtu, cítím,
že to z textu nevyplývá.
Co
se médií týká, mám na mysli veřejnoprávní televizi, rozhlas, tisk, ale i
komerční televize a ostatní média, která jsou poplatná systému – nadvládě
korporací, diktátu peněz, zlatého telete, zkorumpovaných politiků a lobbistů. A prosím tě Tomáši, nevěř těmto médiím, hledej
svou pravdu o věcech, co tě zajímají na stránkách svobodného internetu. A
neboj, jsou poznat. Před rokem ještě média "
Moc se těším na jaro a na naše setkání na zemi i ve vzduchu. Budu se aktivně snažit neztratit ani kapičku ze svého oceánu optimismu a dobré nálady, budu se snažit dál rozdávat ho lidem, co upadají, vzdávají to a nebo se už dlouho snaží vymanit ze své zovčilosti.
S tmavomodrou oblohou Martin
From:
Sent: Tuesday, February 14, 2012 11:11 PM
To: Martin
Soukup
Subject: RE: anonymita Internetu;
'tržní komunizmus'?
Nazdar
Martine,
prosím Tě, s oslovováním si vrásky nedělejme, o tom je na Rané a vůbec
mezi lidmi od vlastnoručního a vlastnonožního pohybu
jasno.
Tvým krásným vizím fandím pocitem také, na těch mých stránkách bys našel dost o
prospěchu společnosti z toho, že lidi dělají pro druhé s radostí. Mně jde
o to, aby to šlo nejen v případě, že v malé skupině (rodině, rodu,
přátelích z ulice, domu, vesnice nebo sportovního oddílu) každý dělá pro
ostatní vlastnoručně a osobní péčí, ale aby to šlo co možná i ve velkém
společenství, kde se využívá moderní technika a výroba. Ten Tvůj ideální
systém byl už mnohokrát takhle vysněn, ale jeho uskutečnění má zásadní překážku
(které jsem se pokusil tou ilustrující technickou úvahou v jiné
souvislosti o 'tržním komunizmu' vyhnout): nedá se v něm zjistit, co se vlastně
má vyrábět; to je smysl otázky všem
levicovým. A podle mne se v něm nedá zabránit ani ohrožení všeho těmi
vyčuranými, kteří se přes zvířecí stadium moc daleko nedostali (viz i krach hippies a jejich nebojování proti zlu až do extrému, kdy
nechali znásilňovat ženy ze svého společenství): na to je potřebí nějaká
organizace (to ostatně pro tu výrobu a distribuci taky), tedy politika,
kterou Ty považuješ za nehodnou zájmu. Viz výsledek
referenda u slov 'svinstvo'; mám tam i o vyloučení role politických stran.
A pro dobrou (podle "mne" tedy demokratickou) politiku jsou potřebí i
informace, hromadné, tedy i média, viz tam
zejména odstavec se slovem 'mediokracii'. O
vlastenectví a jeho významu pro to, aby vše fungovalo co nejblíže tomu ideálu,
píšu mj. v textu o o loyalitě, týká se ho i
korespondence s p. Beerem, i s odkazem o '20 bodech' zahraničního
sdružení. Jeho nedostatku odpovídá pocit 'To víte, u nás! Tady je lepší se na
všechno vykašlat.'. I o tom svobodném Internetu, ale svobodě a anonymitě činů
po Internetu mám články, ty poslední. Doufám, že se Tvůj optimizmus 'ty se
Tomáši neboj' naplní realizovatelně tak, jak se všude pro lepší podmínky života
i mezilidských vztahů osvědčil, viz o trhu u
slova 'samoopravovací' .
Rád bych tuhle naši výměnu dopisů zprostředkoval {unitářskému duchovnímu i} řadě dalších lidí.
Prosím Tě proto znovu o svolení ji vyvěsit, možná anonymizovanou jako
'navijákář2' (prosím zapiš v tom případě do kopie toho svého dopisu i svou
představu co
mám vytečkovat, já toho pak nejspíš vytečkuju víc) a
s vynecháním adres těch lidí, kterým jsi svůj dopis poslal, nejlépe
s tím, že i ty lidi poprosíme o účast v té veřejné diskusi. A k těm
technickým podrobnostem z toho mého dopisu Tě prosím o potvrzení těch
byrokratických potíží, o kterých vím od 'navijákáře
1'; asi uhodneš, kdo to je.
Dík Ti za to osobní vyznání, těším se až se znovu uvidíme i až budeš zase tak
pečlivě vytahovat choulostivého 'dědu Toma',
zdraví a pohodu,
Tom
From: Martin
Soukup
Sent: Tuesday,
February 14, 2012 5:51 PM
To: '
Cc: 12 dalších lidí
Subject: RE: anonymita Internetu;
'tržní komunizmus'?
Ahoj
Tomáši,
(
Podrobně
jsem prostudoval a probádal spleť pavučinek, týkajících se důvodu vašeho psaní
o současném stavu. Nacházím v něm s
Já,
jakožto bytost svázaná zdánlivě se svým Egem, se snažím pochopit většinu svých
otázek pomocí práce s podvědomím. Bez Ega. Od ranného dětství jsem šel
vlastní cestou. Ať už ve škole, mezi kamarády, vždy sem si chtěl dělat to, co
jsem cítil, že chci a co mi podmínky umožňovaly. Mnohdy jsem šel i za hranici
možností, daných podmínkami. Říkalo se o mě, že mám problém s autoritami.
Až později mi došlo, že autority mají problém se mnou. Pociťovaly hlubokou
frustraci z nenaplnění svojí potřeby uznání a jejich ješitnost se obracela
proti mě. Rodiče mě však svým láskyplným andělským přístupem vedli ke svobodě,
k lásce k bližnímu a k soucitu. Jsou to lidé, kteří svým životem
ovlivňovali mimo mne i stovky jiných, alespoň na chvíli jim dávali ochutnat
pocitu svobody a štěstí v té mizerné době, kterou si lidé v naší
krásné zemi připravili. Otec, jako malíř a architekt, ve svých obrazech a
instalacích, máma, coby tanečnice, ve svých představeních, m.j. o Palachovi a Peer Gyntovi. A taky za to
patřičně trpěli. Na trápení se s politikou ale nebylo v naší
domácnosti místo. Žilo se svobodně spíš pocitově, vždycky se o všem mluvilo tak,
jak se cítilo a taky se vysvětlovalo, že to, či ono, by nemělo zaznít třeba
před „kovanou“ třídní učitelkou.
Nejsem
vlastenec. Proč? Na co? Mám být hrdý na něco, co mi nepřísluší? Na dílo
příslušníků mého kmene? Možná, ale proč víc, než na dílo ostatních moudrých a
šikovných tohoto světa? Na svůj jazyk? Proč líp najdu
společnou řeč a pohodu ve společném bytí s člověkem, který nerozumí mojí
řeči, ani angličtině, němčině, ruštině a italštině, v které sem doufal, že jsou
bránami k lidem? Lidé líp rozumí činům a
podvědomé čistotě srdce, o kterou se snažím. Nejsem ani věřící v religiozním smyslu slova. Proč? Mám věřit v Krista,
místo toho, abych věřil v jeho myšlenky a poselství? V to, co žil a
ukazoval lidem, kteří byli slepí? Snažil se všemožně ukázat cestu, už nevěděl
jak dál, tak se nechal ukřižovat, abychom pochopili, že nemáme vzývat jeho, ale
máme nastoupit cestu čistoty. Proto ty zázraky. On sám byl člověk, jako my, a
chtěl nám ukázat, že i my, jsme schopni toho, co on. Mám věřit v Alláha,
Krišnu, Jehovu. Jahveho nebo Jakoukoli jinou osobu,
pod jejíž vlajkou lidé prolévali krev svých bližních? Nejsem ani hrdý na to, že
jsem běloch. Každá lidská bytost bez ohledu na barvu kůže má svou moudrost a
pravdu. Jinak sem hluboce věřící v sílu života, lásky, chcete-li
v kosmickou bytost, která prostupuje vším. Vesmírem i zrnkem písku. Psem i
jeho blechou. Jinak si nedokážu vysvětlit celý ten záměr, možnost kolektivního
myšlení, prožívání, principů chování a reakcí na podněty.
Od
tohoto názoru na „svět, život a tak vůbec“ se odvíjí i můj pohled na současnou
situaci. Já tuhle revoluci cítím v sobě už dávno. Podvědomě se na ní
připravuji, abych obstál sám před sebou. A abych byl nápomocen i lidem kolem
mě. Snažím se dávat lidem křídla. To je moje poslání. Co se podnikání
týká...byl sem úspěšným podnikatelem, v závěru své činnosti sem měl kolem
120000 měsíčně. Přeprodával sem počítače, komplexní
zařízení firem a služby v oblasti internetové bezpečnosti. A v tuhle,
pro dnešní společnost, nejzářivější dobu svojí "kariéry“ sem si uvědomil,
že se z mého života vytratil lidský rozměr. Zmizelo uvědomění si své
lidskosti, komunikace s lidmi se odvíjela od telefonátů
s dodavateli a od handrkování se o faktury po splatnosti. Jediné, co mě
drželo mezi lidmi byl můj dětský horolezecký oddíl. Ukazoval sem dětem krásy
přírody, učil sem je, že skálu nemůžeš pokořit, ale že příroda ti musí dovolit
dosáhnout cíle. Učil sem je pracovat s jejich strachem, aby si jej
uvědomovali objektivně, aby je nesvazoval a neparalyzoval. Snažil sem se jim
vštípit i to, že principy, které zažívají při překonávání nástrah skály, jsou
totožné s principy v jejich životě. Teď si uvědomuji, že sem i jim
„dával křídla“. Učil sem je svobodě a vytrvalosti v jejich konání.
Pochopil sem, v krizových situacích v horách, že manipulovat se dá
jen s jednotlivci a skupinami, které mají strach, nebo jsou nespokojené.
Zděsil sem se toho a vztáhnul si tyto principy na společnost. Tohle moje
prozření vedlo k tomu, že se, napůl z legrace, nazývám „sociálním
mastodontem“. Opustil sem své podnikání, zrušil dodavatelsko-odběratelské
vztahy odjel na dva měsíce „ na zkušenou“ do Iránu a Pakistánu
potkávat lidi v jejich chudobě ale i moudrosti a bohatství ducha.
Dobrovolně sem se stal nemajetným, a v současné době si vydělávám
A
teď to hlavní. Jeden z důvodů mého šťastného života vidím v tom, že
jsem apolitický člověk. Absolutně sem vypráskal politiku a politiky ze svého
života. Jako 2011 let nepochopený Ježíš sem si vypráskal ze svého „chrámu
mysli“ Televizní noviny, Televizi jako sdělovací prostředek, rozhlasové zprávy
a tisk. Rozsévají cíleně mezi lidmi nespokojenost, strach o vlastní existenci,
o existenci blízkých, taky strach o pohodlí a nadbytek, ve kterém žijeme, lžou
a podněcují špatnou náladu. Dělají nás ovladatelnými ovcemi. Jako barometr
společnosti sleduji náladu a informace svých blízkých, konkrétní zdroje na
svobodném internetu. To jsou moje noviny. Je pravda, že v poslední době
vzrostla moje poptávka po informacích, „cože se to tu na tý
naší Zemi vlastně děje“. Sleduji nadcházející přerod společnosti
s očekáváním a otázkou, jak mohu být nápomocen. A je mi jasné, že mě bude
třeba. Ale nebudu muset nic měnit. Budu dál poctivě vykonávat svojí činnost
tak, jak cítím. Budu dál dávat lidem křídla, ať už doslova, nebo obrazně. Budu
se dál snažit žít a jednat v souladu s přírodou, se svým
svědomím a pro dobro lidí. Když bude z čeho volit, půjdu i k volbám. Dosud
sem k nim programově nechodil a nebo volil „Zelené“. Jen doufám, že systém
změníme tak, že se nebudou volit strany, ale moudří lidé. Nechceme dluhy? Tak
zrušme jejich příčinu – peníze. To je ten princip. Reinženýring.
Chápu, že je to zatím nepředstavitelné, ale může to tak být. Jak obrazně, tak
doslova.
A
ty se Tomáši neboj, že v roce 89 pracně získaná „svoboda“ ti bude vzata.
Na světě je možné ještě krásnější a spokojenější „společenské zřízení“ než
demokracie, kapitalistický komunizmus, nebo cokoli jiného (nedej bože
anarchie;-) . Je to zřízení bez názvu, bez politiků, bez placených špiček.. Je
to zřízení bez měn a států, postavené na lidskosti, solidaritě pocitu
uspokojení z práce pro sebe a celek. Ano, trochu to zavání komunizmem, ale
není to postaveno na třídním boji..na jakémkoli boji. Musí být postaveno na
přirozené touze lidí něco pro společnost dělat, smysluplně a s láskou,
možná s určitou hrdostí na to, co dokážu (jsem silný, tak makám
v kamenolomu :-) A od toho se odvíjí i to, že nějaký autorský zákon bude
k ničemu. Umělec, a to vím z vlastní zkušenosti, tvoří z vnitřní
potřeby, z přetlaku, protože si prostě nemůže pomoci. Stejně jako vědec,
bádá a objevuje pro to dobrodružství a pokrok. Tak by i
"politik" měl dbát o blaho lidí a nemít za to žádná privilegia. Proč
myslíš, že jsou zaměstnání, jako „vědec“, „ umělec“, „hasič“ a dalších milión
tak mizerně placená? Někde sem četl, že fotbalista má 300tisíc za čutání do
meruny, zatímco hasič má méně než 30tis za záchranu lidského života a výtvorů
lidských. Protože bez lásky ke svému poslání se nedá ta která činnost dělat.
Hasič bude hasičem i za míň, protože to chce dělat. Proč mu teda platit víc?
Tak proto. Ano, je mezi náma s
Vím,
že se mnou s
Dokonalost je nuda, ale cesta k ní je dobrodružstvím života.
S modrou oblohou Martin Soukup
P.S.:
http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/233
Tady
viz dopis mj. Dr. Valachovi February 13, 2012 10:40 PM