jak jsem sežral PR propagandu nejen jako studentík, ale i teď
jako bělovousý
A to bych už měl mít dost rozumu i znalostí o účinnosti goebbelsovské PR; i obezřetnosti, když o tom pořád píšu.
V odkazu o pohádkách pro mládež
v České televizi jsem se před časem nadšeně rozepsal o pohádce Lotrando a Zubejda, jak je úplně jiná než
PRopagandistický film, který jsem komunistům sežral
jako studentík. Do článku o kulturnosti
jsem o Vánocích 2011 chtěl připsat poznámku, že mi v tom případě nevadí
V popisu na té televizní stránce je to
dobře zamaskované: ...'půvabná česká kotlina. Kromě obyvatel počestných
a pracovitých tu ale bydlí také loupežníci.' a ty pohádky nejsou podle Diváckého centra ČT
'z důvodů autorských práv' na té televizní stránce k přehrání, ani
jejich sylabus k nahlédnutí, takže se teď nemohu přesvědčit, jestli jsem
tam ty počestné a pracovité lidi přece jen nemohl také v objektivním
poměru vidět; některé ano, sám dřevorubec Drnec (Dr. Nec podle toho Čapkova nápadu) je fortelný manuální pracovník, viz u toho slova
v tom odkazu o pohádkách pro mládež. Ostatně nám teď
s tím Lotrandem televize předvedla i ty 'Hrátky s čertem' (Dalskabáty..), viz v tom odkazu, i pohádku 'Láska rohatá', viz v 1/, i
'Císařova pekaře', viz v tom o kulturnosti.
Tu radu
našim dětem, že ty své rodiče nemají poslouchat, jim v závěru toho
Lotranda dává pan Svěrák
výslovně, potutelně jim to šeptá, "aby rodiče neslyšeli". Je-li
ten PRopagandistický záměr vědomý, je opravdu
perfektně profesionálně dopracovaný; i já jsem minule při pohledu na tu něžně
zamilovanou princeznu zapomněl na ostražitost! Za takovou "práci" by
se ani Goebbels nemusel stydět, v tom holt je
vidět zase ta praxe víc než 40 let
"naší" televize. Já jsem tam dělal, po sametovce,
v úseku informatiky, takže mimo mne šlo to šíření ideologie pro
"lid" i miliardový kšeft,
objemu snad většího než celý rozpočet Akademie věd ČR, s poplatky (=daní, viz dále) a reklamou. A dodnes si
těžko představuji, jakou formou vlastně tvůrci ty instrukce o potřebném obsahu
těch pohádek a námětů filmů o Habermannových mlýnech dostávají; skoro bych řekl, že
to bude velice "jemné" a "etické", že totiž pořád jde o autocenzuru, aby si tvůrce vůbec mohl u takových mocipánů České televize 'škrtnout'.
I pořady 'retro' totáče
častým omíláním té tehdejší propagandy navozují (?)záměrně ten stav. Např.
25.12.11 8:59 ČT24, jak ve Velké Britanii biskup konstatoval, že lidské pomoci
těm předváděným nejubožejším (vykořistěným) je tam potřebí velmi mnoho; a hned
potom se komentář o vánočních svátcích pokoje a pozornost přesunuly ke krásným
květům na Kubě. Viz o kulturnosti u slova 'opakování' a
jména 'Goldberg'. Také pořady paní Jílkové, které
lidi rozčilují a štvou proti sobě i proti vládě mj. závistivými
výkřiky o příliš velkých platech odborníků na našich ministerstvech a jejich
nedostatečném zveřejňování, zapadají do toho obrazu: neslyšel jsem, že by
vykřikovala nebo provokovala účastníky/oběti toho svého pořadu k výkřikům
o těch mnohonásobně vyšších platech úředníků EUropských.
Kolikpak vlastně bere ona? Zveřejňuje to?!
Vidíme, že ta praxe levičácké komunisticko-sudeťácké PRopagandy se v "České"
televizi pořád uplatňuje hodně. Můžeme se jen domýšlet, byla-li autocenzura
dostatečný důvod, proč ten koreanista v Hyde parku vykládal sprostotu, že 'Američani používají
vytváření demokracie k něčemu jinému', v hrubém rozporu s tím,
jak napravili Německo a Japonsko, viz o socializmu. A
jestli byla i dostatečným důvodem scénáře i provedení pořadu, ve kterém se před
časem kolektiv tvůrců "pietně k zesnulému prezidentu
Havlovi" bouřlivě zařehtal nad výrokem prezidenta Klause o tom, že se
nám teď žije lépe než za totáče. A může-li ten výklad
autocenzurou stačit i na scénář Tajemství
staré bambitky, v kterém je automat na zlodějinu vystrkující ruku pro daně a stárnoucí populární herec
k tomu s grimasou zpívá o těch daních,
loupežích a vládě!
Když už jsme tak u těch pohádek a rčení: Těžko schovávat šídlo v pytli. (A
o jiném pytli:) Obušku, z pytle
ven!